Fiske!

I går skulle vi egentligen ut med pappas båt och fiska men det blåste alldeles för mycket för en som jag som blir sjösjuk när det går för höga vågor,  vi packade in oss i bilen och åkte in till Helsingborg och en fiske klubb nere i hamnen där vi tillbringade 3 timmar med att fiska Horngädda, när vi kom dit så sa de att horngäddan nappar bara på morgonen och på sena kvällen och att det annars var plattfisk man fick mest av...konstigt jag tror att det tog en kvart sen hade Johan och pappa fått sina första horngäddor, det tog något längre tid för grabbarna att få sina Andreas fick sin första efter ca 1,5 timme och kort där efter fick Oscar en på kroken men den släppte när han vevade in men det dröjde inte länge innan han fick en ny.
Samanlagt så fick Johan Pappa Andreas och Oscar 23 stycken horngäddor och inte en enda plattfisk.
Jag var bara med och kopplade av i dag, satte min stol in till piren och lutade mig tillbaka och bara hade det bra.
Hemma hos mamma så skulle vi grilla korv och då passade vi på att grilla 2 horngäddor med lite smör salt och citronpeppar detta är bara så gott.


Pappa och Johan är glada fiskare


Så här glad blev Andreas när han hade fått napp

Andreas med horngäddan på kroken


Oscar med en av sina gäddor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0