Fy F#n säger jag bara.....

 

 I går hände det som jag tycker är det äckligaste i nästan hela världen.

Vi var i skogen hela dagen och hade spårkurs och kom hem fram på kvällen jag tog en dusch och sen var det middag och lite pappers arbete på vägen ut i köket efter lite dricka tycker jag att det kliar lite i svanken och jag känner något äckligt……. med halv panik kallar jag på Johan som kommer och konstaterar fakta JEPP det är en fästing som satt sig fast FY F#N VAD ÄCKLIGT!!!! Jag hatar de små kräken, har ingen kommit på ett sätt att utrota dem på?


Kommentarer
Postat av: Gert

Du är omtyckt helt enkelt, bara att gilla läget :-)

2009-09-21 @ 21:59:53
Postat av: Lisa

Håller med - hata!

2009-09-22 @ 06:33:20
Postat av: Mia

Ett sätt att komma undan dem är att aldrig vistas i skogen, eller i högt gräs. Aldrig nånsin uppehålla sig på samma ställe där rådjur brukar vara. Ja, allra helst ska man nog hålla sig inomhus och låta alla i familjen göra detsamma. MEN HUR KUL ÄR DET? Nä, så med tanke på hur mkt du rör dig i skogen är det väl skönt att du inte fått fler fästingar. Tänk på mig som låg i tandläkarstolen med munnen full av instrument då jag kände hur det kröp på halsen. O visst var det en fästing! "Äschting" sa jag med munnen full av grejor till tandis, men han fattade ju ingentig.



2009-09-22 @ 06:55:52
Postat av: Annika

Hej!

Då var det Du och mina hundar som fick dom på er. Jag slapp ;denna gången iallafall. Gillar dom inte alls de små krypen!Gilbert fick en i ögonvrån som inte var det lättaste att komma åt och få bort.

Önskar det fanns något superdupermedel mot eländet!

Tack för dina fina ord i min gb och tack för en härlig spårning i skogen! :-)

/A

2009-09-22 @ 09:44:45
URL: http://www.gilbertfritiof.dinstudio.se
Postat av: Grappa

Hej Ingela!

Varför har du inte ett sånt fint vitt halsband som jag har? Jag har inte fått några fästingar alls sedan jag fick det av min husse.

Tur i alla fall att det inte var min morsa som drabbades för då hade väl jag och Guinness fått sitta i bilen utanför akuten hela natten.



Massor av nospussar!

Grappa

2009-09-22 @ 18:07:39
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Två gånger har jag fått fästing på precis samma ställe. Bägge gångerna hemma hos Mia! Så nu åker jag aldig dit mer. ;-) Känns lite läskigt att de sätter sig så nära ryggraden om de bär smitta... Tvi för de odjuren!

2009-09-22 @ 18:21:20
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Marie med Mascot

haha, jag har ju varit konstigt sjuk en längre tid... och var övertygad om Borrelia tex. Fick strida mycket för ett "riktigt" prov, och fick till sist svaret "Marie, du har absolut inte, och har aldrig haft Borrelia" =) Skönt att veta hur som helst =)

2009-09-22 @ 22:22:15
URL: http://tokstollarna/pixbox.se
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Usch, blärk, fy farao... att dom inte kan hitta något annat att livnära sig på bättre än oss 2-beningar & våra 4-beningar.



Det måste finnas något som dom inte gillar, hm... vi får gnugga våra geniknölar!



Ha en trevlig helg!



Kramizar

2009-09-25 @ 19:11:51
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0