Sista gången.....

Jaktprov

 

I dag var vi på jaktprov och Tessie var het som bara den, vi gick en rejäl runda innan det var vår tur och när vi väl skulle gå fram så trippade hon på tå och gick framför mig jag fick säga till ett par ggr sen lugnade hon sig lite, vid vattnet gjorde hon en halv knallning som Janne sa hon stannade direkt när jag sa till och backade tillbaka och sen skötte hon sig bra ut och bra in men skulle ändå lägga ner och skaka innan hon kom in med ankan nästa markering satt hon kvar och gick rakt ut och rakt in.

Markeringen på land var spikrak ut och spikrak in och avlämning direkt i handen detta var det jag är nöjd med på det vi gjorde i dag.

Söket gick bra till en början hon kom in med en stor trut vilket jag hade fasat för att hon skulle rata nästa skick kom hon in med en kanin och nästa så stannade hon ute länge och Janne gick ut och tittade då ligger det lilla …….. och rullar sig på en råka och när Janne kommer så ratar hon råkan och tar en trut till och kommer in med den och där var det roliga slut man får inte rulla sig på fåglar och sedan rata dem.

 Nu kommer vi ALDRIG att starta på något morgon prov mer.

Ett stort GRATTIS till Pia med Texas som fick ett 1.a pris i Lördags och Mia med Viggo som fick ett 2.a pris och även till Berit och Vira som gjorde det igen ett 1.a pris till ni är super duktiga.


Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för sällskap o support idag. Jag ska inte övertala dig. Tycker bara det är synd att Tessie inte kan få visa vad hon egentligen kan på ett prov. På vårt träningsjaktprov gick hon ju som en klocka! O även när du tränade med Gert. Du har en jäkligt bra hund Ingela!

2009-09-06 @ 21:14:17
Postat av: Helene, Wallander & Beck

Vad synd att det inte helt gick vägen för er idag :-(



Förstår hur det känns... men kanske kommer du på andra tankar ändå om ett litet tag när du tittar tillbaka på vad som ändå gick bra idag.



Jag hoppas att ni kommer igen!



Kramizar



Kramizar

2009-09-06 @ 22:44:56
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Cissi

Förstår att du är besviken...men du...nu kan du göra mig o Zadisten sällskap...så sopar vi banan tillsammans..eller hur...JO, det gör vi...vi kan, vi vill, vi ska...inte nu...sen...Kram

2009-09-07 @ 17:23:47
Postat av: Lena och G & G

Jag förstår inte varför alla prov ska vara förlagda i ottan. Vem är redo att prestera sitt bästa när man har fått lämna John Blunds värld så där en fyra, fem timmar för tidigt?!?

Med lite distans kommer du nog ändå att titta tillbaka på dagen och inse att Tessie gjorde en hel del bra saker innan den där råkan råkade ställa till det. Antagligen var det en riktigt illaluktande döing, vars doft hon bara var tvungen att få med sig hem till Ronja och Millan. Hon är helt enkelt omtänksam, den lilla tosingen!!!



Ha det gott så ses vi i gläntan snart!

Lena och G & G

2009-09-07 @ 20:49:31
Postat av: Lisa

Håller med Mia, förvalta Tessie väl!

2009-09-09 @ 15:45:46
Postat av: Marie med Mascot

Trist att det inte gick så bra... men samtidigt tror jag du är en tävlingsmänniska? =) Ni kommer säkert igen =) ... med bravur =)

2009-09-10 @ 00:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0